Gravatar

#1 BN 16 år siden

Skriv et indlæg med din personlige Top 30-liste over yndlingsfilm, altså film som du betragter som sublime mesterværker. (Bare skriv dem i tilfældig rækkefølge.)

Når alle (eller ihvertfald flest muligt) har gjort dette, laver jeg - ud fra en sammentælling (som alle kan tjekke korrektheden af) - en top 30-liste over brugernes absolutte yndlingsfilm.

Trilogier med en fortløbende handling, som f.eks. 'Back to the Future' og 'Lord of the Rings', må gerne opføres som én enkelt film. Skriv f.eks. "Back to the Future' (trilogi)".

Sidste frist for tilføjelsen af din egen top 30-liste er 31. december 2007.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 filmz-Whitetrash 16 år siden

Okay, vi kører denne også :-)
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#3 Wrangque 16 år siden

Wow... Gimme a day or two.

Edit: oh der er lang tid til :D

Anyhoooo, Nu har vi da godt nok gang i trådene. Bliver også spændende om der er en sammenhæng ved de (foreløbigt) 3 forskellige "afstemninger" eller om vi for vidt forskellige resultater
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

En personlig top 30 er måske ret voldsomt (men interessant), med mindre folk allerede ligger inde med en sådan...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

Og det gør jeg - skal lige edit'e lidt! Tror dog at du skulle have nøjedes med en top 10.

Du skal nok også lige PRÆCISERE, om det skal være prioriteret eller blot en liste i tilfældig rækkefølge. Altså: Tæller den film man skriver førtst med 30 point og den man skriver sidst med 1?
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 Wrangque 16 år siden

Som jeg forstår det er det ikke en "top 30 liste" men blot en liste med de 30 film du syntes er bedst... i random række følge. Altså slet ikke noget med point.

Right?

Derefter vil han tælle sammen og se hvor mange der har nævnt Film X på deres liste.

Ps. sorry, ikke for at ødelægge tråden med ligegyldig små sludre, men vi skal jo lige ha det på plads :D
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 16 år siden

TRILOGI: Igen er du ikke præcis nok, synes jeg: Hvad nu, hvis man kun kan lide en del af en trilogi? Jeg elsker de første to Blade-film men hader den sidste. Det samme gælder X-men. Og Back To The Future. Og Matrix. Jeg vil sgu ikke liste dem som trilogi under yndlingsfilm, når alle tre'erne imo. stinker! Stof til eftertanke...

Jeg kan ikke gøre min liste klar, før dette er afklaret :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#8 chandler75 16 år siden

Jep, trilogier bør ikke kunne opføres som én film - det er mere reglen end undtagelsen, at der er stor forskel på de enkelte film i trilogierne ("Godfather" vs. "Godfather III", "Back to the Future" vs. "Back to the Future III").

Snarere bør de efterfølgende film betragtes som fortsættelser, i stedet for som en del af en samlet trilogi.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 BN 16 år siden

#5 - Doctor Doom:

Bare skriv dem i tilfældig rækkefølge. Har jeg nu også nævnt i #1. :-)

Det endelige resultat bliver ikke efter point-givning, men simpelthen efter hvor mange brugere der synes, at en given film hører til blandt verdens 30 bedste film.

Lad mig illustrere det med et eksempel: hvis du trykker på Crew-linket øverst på siden her, vil du se at filmen 'The Matrix' går igen på de fleste af Crew-medlemmernes lister over favorit-film. Det betyder, at 'The Matrix' ville komme med på en top 10-liste over verdens bedste - ifølge Crew-medlemmernes smag. ... Og: jo flere den har den med, jo højere placering på listen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 16 år siden

Jeg er med. Men igen: Trilogier kan ikke opføres som en film.

Og hvad med "duologier" eller "quadrologier"? Og hvornår er handlingen fortløbende i en sådan grad, at det er en trilogi? Må der være gået 20 år? Må det omhandle den første hovedpersons barnebarn? Skal det være samme produktionsselskab og instruktør? osv osv. Det er umuligt.

Endnu vigtigere er det allerede nævnte: Nogle dele af en trilogi kan stinke. Blade 1. Kongefilm! Blade 3. God damn noget lort.

Jeg læser det sådan, at man gerne MÅ opgive en trilogi som en film, men ikke SKAL. Korrekt? Men giver det ikke point-problemer ved sammentællingen?
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: